۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

لازانیا




مواد لازم



گوشت چرخ كرده 300 گرم  فلفل دلمه اي 1 عدد  پياز خرد شده 1 عدد  روغن 2 قاشق غذاخوري  رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري آويشن 1 قاشق مربا خوري  پنير پيتزا 500 گرم  نمك و فلفل به ميزان لازم  كره 50 گرم  آرد 2 قاشق غذا خوري

شير سرد 3 پيمانه  خامه 50 گرم  در صورت دلخواه سس سفيد رقيق 3 پيمانه  ورق لازانيا 6 تا 8 ورق  قارچ اسلايس شده 200 گرم

چگونگی تهیه



پياز خرد شده را با روغن سرخ كنيد و بعد گوشت را اضافه كنيد و سرخ كنيد و بعد قارچ و فلفل دلمه اي را اضافه كنيد و كمي تفت دهيد . 2 قاشق رب را اضافه كنيد و بعد هم نمك و فلفل و آويش را اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا قبل از اينكه غليظ شود از روي حرارت برداريد و اگر دوست داشتيد خامه را در اين مرحله اضافه كنيد . ورق لازانيا را به مدت 10 ثانيه داخل آب جوش قرار دهيد بعد آب جوش قابلمه را خالي كنيد و آب سرد روي لازانيا ها بريزيد و بعد استفاده كنيد . كف پيركس را خوب چرب كنيد و كمي سس سفيد بريزيد بعد ورق لازانيا را بگذاريد و سس سفيد و كمي پنير پيتزا و بعد مايه گوشت را روي آن ريخته سس سفيد و پنير پيتزا و بعد ورق لازانيا قرار داده وسس سفيد و بعد پنير فراوان روي آن بريزيد.پيركس آماده را در فر با حرارت 200 درجه سانتي گراد به مدت يك ساعت قرار دهيد.






ماکارانی با سبزیجات




ماکارانی ۵۰۰ گرم -فیلهٔ مرغ ۶۰۰ گرم -هویج متوسط ۲ عدد -کدو متوسط ۲ عدد -نخود فرنگی‌ ۳۰۰ گرم -لوبیا سبز ۳۰۰ گرم- قارچ۲۵۰ گرم -فلفل دلمه ایی قرمز و زرد از هر کدوم ۱ عدد -پیاز متوسط ۲ عدد -ذرت پخته شده ۲۰۰ گرم -نمک فلفل آویشن کمی‌ کاری و کمی‌ زردچوبه و روغن به میزان دلخواه

 
طرز تهیه:در ابتدا سبزیجاتی که داریم را به یک اندازه خورد می‌کنیم و کنار میذاریم در ظرفی‌ آب را جوش می‌آوریم و کمی‌ نمک و روغن به آب اضافه می‌کنیم و سپس ماکارانی که داریم را بعد از جوش آمدن آب داخل آن می‌ریزیم و به مدتی ۱۰ دقیقه می‌گذاریم که ماکارانی در آب جوش بپزد و بعد آن را آبکش می‌کنیم فیله‌های مرغ که خلالی خورد کردیم را در تابه ایی با حرارت بالا تفت میدهیم تا جائی‌ که فیله‌ها سفید شود ولی‌ سرخ نشود چون سفت میشود در ظرفی‌ دیگر که بهتر است کمی‌ گود باشد کمی‌ روغن می‌ریزیم و پیاز را که خورد کردیم را به آن اضافه می‌کنیم و کمی‌ تفت میدهیم تا سبک شود ولی‌ سرخ نشود چون پیاز داغ نمی‌خواهیم داشته باشیم و بعد به ترتیب سختی و سفتی سبزیجات را به پیاز اضافه می‌کنیم و تفت میدهیم و در پایان هم ادویه آن را اضافه می‌کنیم سبزیجات ما که کمی‌ نرم شد ماکارانی آبکش شده را به آن اضافه می‌کنیم و مواد را حدود ۱۰ دقیقه با هم تفت میدهیم تا مزه‌ها به خورده هم برود.

 
نکته:سبزیجات این غذا بهتر است که زیاد سرخ نشود و کمی‌ حالت زنده داشته باشد و نکتهٔ دیگر این که به هیچ وجه این غذا را دم نکنین چون مزهٔ اصلی‌ خود را از دست میدهد در این غذا از هر سبزیجاتی که دوست دارید میتوانید استفاده کنید.




۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

کباب تابه ای



مواد لازم :



گوشت چرخ کرده ۵۰۰گرم


پیاز ۲عددمتوسط


گوجه فرنگی ۴تا۵عدد


روغن مایع به میزان لازم


نمک و فلفل به میزان لازم  زعفران دم کرده به میزان


طرز تهیه :



گوشت چرخ کرده را همراه پیاز رنده شده مخلوط کنید.سپس کمی نمک ، فلفل سیاه و زعفران دم کرده به آن بیفزایید و بادست ورز دهید تا گوشت به حالت چسبنده در بیاید.


توجه داشته باشید در این غذا نبایدزرد چوبه اضافه کنید ، چون طعم کباب عوض می شود.
بعد
 از ورز دادن ، یک قسمت از گوشت به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و به صورت گلوله کف دست شکل دهید و به شکل کتلت آن را صاف کنید و داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید.


می توانید این کباب را به سیخ چوبی نیز درست کنید.به این ترتیب که قسمتی از گوشت را به صورت یک بیضی باریک و بلند در آورید و سپس سیخ کباب را از میان آن رد کنید و داخل تابه سرخ کنید.
ولی‌ من بعد از آماده کردن گوشت آن را در ماهیتابه پهن می‌کنم و با پیتزا برر آن را برش میدم و روی آن چند تکه کره میزارم و با حرارت ملایم سرخ می‌کنم. گوجه فرنگی ها را به صورت ورقه های ضخیم خرد کنید و داخل تابه سرخ نمایید.سپس همراه کباب سرو کنید.
این کباب را می توانید همراه برنج یا نان میل کنید.

خورشت قيمه بادمجان




مواد لازم ( برای 4نفر ):


* گوشت مغز ران یا گوساله 350 گرم


* لپه 150 گرم


* رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری


* پیاز 2 عدد


* گوجه فرنگی 3 عدد


* آب 1 لیتر


* بادمجان 5عدد


* چاشنی به میزان دلخواه


* روغن، نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم


طرز تهیه:


پیاز را از عرض به دو نیم کنید، از قسمت بریده شده روی تخته گذاشته و از بالا خلال خلال کنید. در روغن لازم پیاز را تفت دهید سپس درون دستمالی ریخته تا روغن آن کشیده شود.
لپه را که از قبل خیس کرده اید به همراه گوشت و پیاز داغ تفت دهید بعد رب را اضافه کنید.
با حرارت کم بگذارید خورشت به مدت یک ساعت بماند تا جا بیفتد.
گوجه فرنگی را نیم ساعت قبل از جا افتادن خورشت به آن اضافه کنید.
بادمجان را جدا سرخ کنید و ۱۰ دقیقه قبل از برداشتن خورشت به آن اضافه کنید

خورشت قيمه




مواد لازم: گوشت خورشتی گوسفندی ۵۰۰ گرم -لپه ۱ پیمانه -پیاز درشت ۳ عدد-لیمو امانی ۳ تا ۴ عدد -سیب زمینی‌ سرخ کرده به میزان لازم نمک -زردچوبه -زعفران -رب -روغن بمیزان لازم



طرز تهیه:در ابتدا پیاز را در حد طلایی شدن تفت میدیم بعد نصف پیاز سرخ شده را بر می‌داریم و در ظرفی‌ کنار میذاریم سپس به پیازی که روی گاز است زردچوبه اضافه می‌کنیم کمی‌ که تفت خورد گوشت را اضافه می‌کنیم و یک تفت کوچولو میدیم تا رنگ گوشت عوض شود ولی‌ سرخ نشود چون سفت میشه بعد لپه را که از قبل خیس کرده بودیم را به مواد گوشتی اضافه می‌کنیم و به همراه مواد تفت میدهیم با این کار لپه تا پایان پخت له‌ نمی‌شود و شکل خودش را از دست نمیدهد و بعد رب را هم اضافه می‌کنیم و به میزان لازم آب می‌ریزیم لیمو امانی را که حتما در آب سرد ۱ ساعت خیس می‌کنیم تا تلخی‌ پوست آن گرفته شود و ۱ ساعت بعد به خورشت اضافه می‌کنیم و اجازه میدهیم تا خورشت جا بیفتد و یک ربع آخر هم پیاز داغی‌ که کنار گذشته بودیم را به همراه زعفران و نمک به خورشت اضافه می‌کنیم و اگر دوست دارید که خورشتتون مزهٔ نظری بدهد بعد از این که زیر آن را خاموش کردید ۱ قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید توجه کنید که زیاد نریزید که بوی گلاب معلوم شود و در آخر هم با سیب زمینی‌ سرخ کرده خورشت را به همراه برنج میل کنید من که همیشه با این روش قیمه درست می‌کنم پیشنهاد می‌کنم یک بار امتحان کنید دیگه هوس نظری نمیکنید




۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

حليم بادمجان




مواد لازم



گوشت سر دست يا گردن گوسفند 500 گرم


بادمجان 5/1 كيلوگرم


برنج 1 پيمانه پلوپز


كشك 500 گرم


زعفران آب زده به مقدار لازم


پيازداغ و نعنا داغ به مقدار لازم


نمك و فلفل قرمز به مقدار لازم


چگونگی تهیه



برنج را از چند ساعت قبل خيس كرده ، بادمجانها را پس از شستن پوست كنده برش مي زنيم و آنرا در صافي گذاشته روي آن نمك مي پاشيم ، بعد از يك ساعت آنرا با آب سرد مي شوئيم و در روغن سرخ مي كنيم . گوشت را همراه با يك عدد پياز و زردچوبه مي پزيم ، پس از پخته شدن گوشت را از آب جداكرده ، گوشت را بصورت ورزيدن مي كوبيم . بادمجان سرخ شده همراه با برنج و پياز داغ و فلفل و نمك و آب گوشت را روي حرارت ملايم قرار داده تا پخته شود . سپس آنرا ميكس مي كنيم . گوشت كوبيده شده را با اين مواد مخلوط مي كنيم . كشك و زعفران را اضافه نموده به ورزيدن ادامه مي دهيم تا مخلوط حاصل كش دار شود . غذاي آماده شده را در ظرف ريخته و با پياز داغ و نعنا داغ و گردو يا پسته تزئين مي كنيم.





خورش قورمه سبزی








مواد لازم برای 6 تا 8 نفر


گوشت مغز ران: 500 گرم پیاز متوسط 2 عدد روغن 200 گرم لیمو عمانی 5 تا 6 عدد 


لوبیا قرمز 200 گرم در صورت تمایل 3/1 پیمانه آبغوره  روغن 200 گرم سبزی خورش 5/1 کیلوگرم (تره، جعفری، شنبلیله) چند برگ اسفناج 


نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم



چگونگی تهیه



گوشت را خرد کرده، پیاز را تفت داده. گوشت و زردچوبه را اضافه می نماییم. آب و لوبیا را اضافه می کنیم. پس از اینکه گوشت نیم پز شد سبزی را که سرخ کرده ایم به خورش اضافه می نماییم لیمو و نمک و فلفل را اضافه کرده و صبر می مکنیم تا خورش کاملا" جا بیفتد و روغن در سطح آن قرار بگیرد. در صورت تمایل می توان آبغوره مورد نظر را هم اضافه کرد.





۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

راههای کم کردن چربی دور شکم





چربی ذخیره شده در شكم یكی از مقاوم ‌ترین و در عین حال هشدار دهنده ‌ترین نوع چربی هاست.



افزایش دور كمر آقایان بیش از 102 سانتی‌متر و در خانم ها بیشتر از 89 سانتی‌متر منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروق قلب می‌شود (سندرم متابولیک) و به هرحال از لحاظ زیبایی هم یكی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود.

 
پس برای رهایی از آن لطفاً به نكات زیر توجه بفرمایید:


1- چربی شكم، چربی ذخیره‌ای بدن است، بنابراین مقاوم ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش می باشد. برای درك بهتر این موضوع به این مثال دقت فرمایید:


اگر شخصی مبتلا به سرطان را در مراحل آخر زندگی او دیده باشید، می بینید که تمام چربی های بدن او از بین رفته است، ولی چربی شكم او همچنان وجود دارد.


پس باید خیلی پشتكار داشته باشید و با تلاش زیاد منتظر نتیجه بمانید.


2ـ تنها راه درمان چربی شكم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است. فقط و فقط با این دو روش است كه چربی ازبین می‌رود، پس روش های دیگر فقط به این دو كمك می‌كنند.


3ـ ماساژ موضعی چربی های شكم، اگر همراه با رژیم و تحرك اصولی باشد، منجر به كاهش بیشتر چربی در این منطقه می‌شود.


4ـ به غیر از چربی شكمی، یكی از بزرگ ترین مشكلات این منطقه كه منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شكم است كه منجر به جلو آمدگی شدید شكم، حتی با كوچك ترین نفخ گوارشی می‌شود. علت شل شدن عضلات این است كه فعالیت های روزمره هیچ كدام عضلات شكم را در گیر نمی كنند، به خصوص در خانم ها معمولا عضلات شل تر هستند و در جریان حاملگی و زایمان این عضلات دچار كشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا كاهش می یابد.


پس اگر به دنبال خوش فرم شدن شكم هستید، حتماً با ورزش هایی كه بر روی عضلات شكم تمركز دارند، عضلات شكم را تقویت كنید، ولی باید بدانید ورزش مخصوص شكم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش هوازی(مثلا پیاده روی) ممكن است روی چربی شكم اثری نداشته باشد.


اگر همراه با رژیم غذایی و ورزش هوازی عضلات شكم را تقویت نكنید، ممكن است اصلا از ظاهر شكم رضایت نداشته باشید، چون به هر حال عضله ی شل و بدون قوام، به سمت جلو می آید یا پایین می افتد و ظاهر شكم را زشت می نماید.


در نهایت باز هم تاكید می كنم كه حوصله داشته باشید، منتظر نتیجه سریع نباشید، پشتكار داشته باشید و عجله نكنید.