۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

آبگوشت ساده










مواد لازم: گوشت ماهیچه یا سر دست با استخوان یا گردن نیم کیلو -نخود و لوبیا سفید 100 گرم -پیاز متوسط 2 عدد -سیب زمینی 4- 5 عدد کوچک -گوجه فرنگی یک عدد -رب یک قاشق غذاخوری -لیمو عمانی 2 -3 عدد -نمک و فلفل به میزان لازم

  چگونگی تهیه:گوشت را بشوئید و با پیازخرد شده و نخود و لوبیا درون یک قابلمه مناسب 5 – 6 لیوان آب بپزید. وقتی مواد پخته شد سیب زمینی پوست گرفته شده و لیمو عمانی خیس خورده شده را اضافه کنید بگذارید کاملا" بپزید و در آخر گوجه فرنگی و رب را اضافه کنید و بگذارید کاملا" پخته شود و سپس آبش را جدا کنید و تمام مواد را با گوشت کوب خوب له کنید و با ترشی و سبزی میل نمائید.









این طرز تهیه سنتی آبگوشت بود ولی‌ من کمی‌ تغیرات میدم که بنظرم خوشمزه تر میشه حالا دوست داشتید امتحان کنید من در ابتدا پیاز را نگینی خورد می‌کنم و با کمی‌ روغن خیلی‌ کم روغن میریزم پیاز را در حد طلائی شدن تفت میدم بعد گوشت را اضافه می‌کنم رنگ گوشت که تغییر کرد و کمی‌ تفت خورد رب و زرد چوبه را اضافه می‌کنم بعد از کمی‌ تفت خوردن آب در حال جوش میریزم و زیر گاز را کم می‌کنم تا با حرارت ملایم آبگوشت بپزد بقیهٔ مراحل هم مثل سنتی انجام میدم به نظرم با این روش خوشمزه تر میشه و حالت آبپز پیدا نمیکنه.


نکته: در تهیه آبگوشت مهم است که آبش تبخیر نشود و با حرارت ملایم پخته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر