۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

شب یلدا



محفل آريائي تان طلائي… دلهايتان دريائي
شاديهايتان يلدائي... پيشاپيش مبارک باد اين شب اهورائي . . .



امشب شب یلدا است و بیشتر خانواده‌ها در این شب دور هم جمع میشوند به شب نشینی میپردازند نمیدونم هنوز هم شب یلدا مثل گذشته شیرین و پر خاطره هست یا نه؟!در این جا که خبری از یلدا نیست هر چند که ما ایرانی‌‌های دور از وطن سعی‌ می‌کنیم آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی‌ را در اینجا حفظ کنیم تا فرزندانمان هم با این فرهنگ آشنا شوند ولی‌ باز هم هر کاری کنیم اون حال و هوای ایران را ندارد خود من همیشه سعی‌ کردم این سنن را حفظ کنم با این که دور از وطن هستم دوست دارم فرزندانم با نوروز آشنا باشند با شب یلدا آشنا باشند چون اگر ما این آداب را به فرزندانمان منتقل نکنیم کم کم به دست فراموشی سپرده میشود و به تاریخ میپیوندد امیدوارم که همهٔ ما هر چند هم مختصر این رسومات را بجا آوریم و در حفظ آن کوشا باشیم.


یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آن قدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت. 
یلدایتان مبارک



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر