۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

حلوادر نان میکادو








آرد 1 پیمانه -شكر 1پیمانه -آب 1پیمانه -روغن 2/1پیمانه -گلاب و زعفران به ميزان لازم


با اين حجم مواد حدود 1 واحد حلوا درست ميشه. مثلا با يك ليوان آرد، يك ليوان حلوا آماده ميشه ولي از اونجايي كه حلوا رو توي بشقاب سرو ميكنن ميشه حدود دو تا بشقاب.
آرد را در ماهيتابه تفت مي دهيم تا رنگش عوض بشه خيلي زياد نبايد تفت داد چون حلوا سياه و تيره ميشه. بعد روغن رو اضافه ميكنيم و با هم تفت ميدهيم. آب و شكر را با هم مي جوشانيم. زعفران را حتما دم كنيد و بعد به شربت اضافه كنيد، باعث مي شود زعفران خوش رنگ تر شود. سپس شربت را به آرد و روغن اضافه ميكنيم و مرتب هم ميزنيم. اين هم زدن خيلي مهمه كه حلوا خوب مخلوط شود و به روغن بيفتد. در آخر گلاب را اضافه مكنيم. بعد از مخلوط شدن گلاب شعله را خاموش ميكنيم و باز حلوا را هم ميزنيم. در صورت امكان قابلمه را مرتب تكان ميدهيم.
حلوا را با انواع مغزها مثل خلال بادام و پسته تزئين كنيد.





من بعد از این که حلوا آماده شد مقداری از آن را روی نان میکادو به صورت یکنواخت و نازک مالیدم و نان را رول کردم و حلوا را در یخچال گذشتم تا خودش را بگیرد و بعد با کارد تیزی آن را برش زدم و روی آن را با شکلات آب شده و پسته تزئین کردم اگر می‌خواهید حلوا را در نان میکادو تهیه کنید  یادتون باشه که از روغن مایع‌ در تهیه آن استفاده نکنید چون روغن مایع‌ باعث میشود حلوا سفت نشود و قابل رول کردن نمی‌باشد.







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر