۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

لوبیا پلو





 برنج  5/0 کیلو-  لوبیا سبز   400 گرم-  پیاز متوسط  3 عدد-  گوشت گاو یا گوسفند  400 گرم-  رب گوجه فرنگی   1 تا 2 قاشق غذاخوری-  نمك و فلفل  به اندازه لازم-  روغن  100 گرم -دارچین در صورت تمایل




طرز تهیه :

پیاز را پوست بكنید و خرد كنید . سپس در روغن سرخ كنید تا رنگش طلایی شود . گوشت را به قطعات كوچك خرد كنید و به پیاز اضافه كنید . آن را بر روی شعله ی متوسط حرارت دهید تا رنگ گوشت عوض شود .
لوبیاها را بشویید و ریز خرد كنید . آنها را با یكی دو لیوان آب داغ به گوشت و پیاز اضافه كنید و نیم ساعت روی شعله ی متوسط بگذارید. در این مرحله در صورت نیاز، باز هم آب اضافه كنید . سپس نمك ، فلفل و رب گوجه را هم اضافه كنید و آن را به مدت 15 دقیقه با حرارت متوسط بپزید . حالا مواد گوشتی لازم برای تهیه لوبیا پلو آماده شد.


برنج را آبکش کنیدسپس یک لایه از مواد گوشتی و یک لایه از برنج آبکششده در قابلمه بریزید ( یا برنج و مواد گوشتی را با هم در قابلمه مخلوط کنید ) و به مدت30 دقیقه روی شعله ی كم حرارت دهید تا لوبیا پلو دم بکشد. بعد از اینمدت غذا آماده سرو است.


البته می‌توان با گوشت چرخ کرده هم درست کرد به نظر من کمی‌ هم دارچین به این غذا اضافه کنید خوشمزه تر میشود البته ذائقه ایست من خودم همیشه دارچین هم میزنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر