۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

نقش موثر مولتي ويتامين در ابتلا به سرطان پستان





بسياري از مردم اميدوارند كه با كمك مولتي ويتامينها بسياري از بيماريها را خنثي كنند اما طي مطالعات جديد دانشمندان دريافته اند زنان مسن با مصرف مولتي ويتامين احتمال ابتلاي بيشتري به سرطان پستان پيدا خواهند كرد.

به گزارش سلامت نيوز اين مطالعات كه در يك مجله تغذيه امريكايي منتشر شده است به ارتباط بين استفاده از مولتي ويتامينها و سرطان پستان ميپردازد و به اثبات ميرساند كه اين مكمل به طور مستقيم به اين بيماري كمك ميكند.
يافته هاي يك دهه مطالعه طولاني بر روي بيش از 35،000 زن سوئدي كه بين سنين 49 و 83 قرار دارند , به طور متوسط بيش از 10 سال انجام شد كه در اين ميان ، 974 زن مبتلا به سرطان پستان تشخيص داده شدند.
محققان دريافته اند كه زناني كه گزارش استفاده از مولتي ويتامين در شروع مطالعه را داده اند 19 درصد احتمال بيشتري نسبت به كاربران ديگر ابتلا به سرطان پستان دارندالبته عواملي ديگر نظير سن ، سابقه خانوادگي سرطان پستان ، وزن ، مصرف ميوه و سبزيجات ، و ورزش ، مصرف سيگار و عادات نوشيدن مشروبات الكلي هم در اين ميان كم اثر نبوده است.
در ايالات متحده ، به عنوان مثال ، تخمين زده شده است كه نيمي از بزرگسالان به طور مداوم از يك مكمل غذايي واغلب ازمولتي ويتامين استفاده ميكنند. و مطالعات نشان مي دهد كه يكي از انگيزه هاي اوليه استفاده از مكملها اعتقاد به اين است كه مكمل هاي آنها را از بيماري هاي مزمن محافظت مي كند.
اما مطالعه اخيربر روي بيش از 160،000 زنان مسن درايالات متحده در بيش از هشت سال نشان داده است كه ، كساني كه مصرف مولتي ويتامين نداشته اند احتمال كمتري نسبت به افراد ديگر به بيماري قلبي يا انواع سرطان دارند.
بنابر اين بهترين روش براي دربافت ويتامين ها و مواد معدني اين است كه از طريق يك رژيم غذايي مناسب و متعادل مواد مورد نياز بدن خود را تامين كنيد.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر