۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

کیک اسفنجی

مواد لازم


تخم مرغ 6 عدد
آرد 150 گرم
شکر 150 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق سوپخوری
وانیل 4/1 قاشق چایخوری
آب جوش 4/1 پیمانه




  چگونگی تهیه


زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده، زرده را در ظرف مناسبی ریخته حدود 30 ثانیه بزنید. شکر را اضافه کرده به زدن ادامه بدهید. بلافاصله آب جوش را به مواد اضافه می کنید آنقدر می زنید تا زرده سفید شده و حجم آن زیاد شود. زرده را کنار گذاشته سفیده را بزنید. زرده و سفیده را با هم مخلوط و سپس مواد خشک (آرد، بیکینگ پودر، وانیل) را اضافه کرده همه مواد را به آرامی و دورانی به هم مخلوط کنید و در قالبی به قطر 25 سانتی متر که کف آنرا با کاغذ پوشش داده اید بریزید.و یا دریک سینی 30*20 با دیواره 10 سانتی متر



قالب را در فر 180 درجه سانتیگراد در طبقه وسط به مدت 45 دقیقه قرار دهید بعد از پخت آن را در قالب خنک کنید.





که بعد از خنک شدن من آن را از وسط نصف کردم و با کمی‌ آب کمپوت اول کیک را مرطوب کردم با بعد یک لایه‌ی نازک خامه فرم گرفته مالیدم و از  کمپوت نارنگی استفاده کردم وروی خامه به همراه موز رسیده چیدم و دوباره یک لایه‌ی دیگر خامهٔ فرم گرفته مالیدم و قسمت دوم کیک را روی آن قرار دادم و باخامه و ژلهٔ توت فرنگی‌ و شکلات رنده شده آن را تزئین کردم.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر