۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

پيشگيري از بروز چين و چروك صورت




پوست احتياج به مراقبت و نگهداري دارد. رعايت يكسري اصول ساده در زندگي مي‌تواند از تشكيل چروك و خطوط صورت جلوگيري كند.

 
1- تميز نگاه داشتن پوست


صورت خود را با صابون ملايم (گليسيرينه)‌ بشوييد و اين كار را حداكثر 2 بار در روز تكرار كنيد. ليف زدن يا شستشوي خشن ضرورت نداشته و بهتر است پوست لطيف صورت را با دست شستشو دهيد. پس از شستن كامل صورت با آب گرم يكبار هم با آب سرد پوستتان را آبكشي كنيد تا طراوت و شادابي خود را حفظ نمايد. براي خشك كردن فقط حوله را روي پوست فشار داده و از كشيدن خشن آن روي پوست خودداري نماييد.

2- استراحت كافي‌

استراحت به ميزان حداقل 8 ساعت در طول شب و اگر امكان داشته باشد، يك چرت كوتاه پس از ناهار بسيار عالي است.

 
3- پرهيز از آفتاب‌


پرهيز از آفتاب تا حد ممكن و استفاده منظم از ضد آفتاب كه مهمترين عامل در پيشگيري از بروز چروك‌هاست. ضد آفتاب بايستي در منزل هم حداقل 21 بار در روز استعمال شود. ضد‌آفتاب با عيار حفاظتي 30 و بالاتر كافي است. بهتر است نوع ضد آفتاب را متخصص پوست تعيين كند. استفاده از عينك آفتابي هم بسيار مفيد است، زيرا از جمع شدن چشم‌ها و افتادن چروك دور آنها ممانعت مي‌كند.

4- ورزش كردن براي حفظ شادابي و طراوت همه اندام‌هاي بدن از جمله پوست مفيد است.

 
5- رعايت رژيم غذايي مناسب و ميوه و سبزيجات تازه به مقدار زياد استفاده كنيد. از خوردن چربي‌هاي با منشاء حيواني تا حد ممكن پرهيز كنيد. حبوبات، غلات، شير بدون چربي، ويتامين‌هاي E - D - C -B complex - A، آبميوه‌ها، گوشت مرغ و ماهي براي بدن بسيار مفيد هستند. از خوردن تنقلات، چيپس، پفك، سس، ساندويچ، پيتزا و غذاهاي آماده، شكلات، شيرين و نوشابه پرهيز كنيد.

 
6- پرهيز از كم و زياد كردن وزن بخصوص به طور ناگهاني.


7- پرهيز از استرس و تنش‌هاي عصبي. از اخم كردن و انداختن چروك به پيشاني و دور چشم‌ها هنگام دقت كردن به چيزي، مطالعه كردن و يا تلويزيون نگاه كردن اجتناب كنيد. دقت كنيد كه اين كار گاهي به صورت يك عادت درآمده و به صورت غيرارادي انجام مي‌شود. تا مي‌توانيد شاد باشيد و بخنديد.


8- استفاده از مرطوب‌كننده يا چرب‌كننده (برحسب نوع پوستتان)‌ در طول روز بخصوص در فصول سرد سال الزامي است. پوست‌هاي خشك زودتر دچار چين و چروك مي‌شوند. از لوازم آرايش كمتر استفاده كرده و در صورت استفاده حتما آنها را در هنگام خوابيدن كاملا از روي پوست پاك كنيد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر