۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

باقالی پلو با مرغ




مواد لازم:برنج ۳ پیمانه-باقالی تازه ۶۰۰ گرم- شبت خشک ۱ پیمانه-مرغ ۱ کیلو-پیاز درشت ۱ عدد- زعفران دم کرده نصف استکان -نمک- زرد چوبه -روغن به میزان دلخواه

طرز تهیه:من با این روش باقالی پلو را درست می‌کنم اول پیاز را تفت میدم وقتی‌ کمی‌ طلایی شد زردچوبه را به آن اضافه می‌کنم یه تفت کوچولو میدم بعد مرغ که بهتر است سینه و ران باشد را اضافه می‌کنم و ۱ لیوان آب میریزم و میزارم با حرات ملایم بپزد ۱ ساعت کافیست و در آخر هم که مرغ پخت زیر آن را خاموش می‌کنم و زعفران را اضافه می‌کنم بعد برنج را که از قبل ۲ ساعت خیس کرده بودم را آب کش می‌کنم ۳ دقیقه قبل از این که برنج را از روی حرارت بر دارم باقالی را اضافه می‌کنم و بعد برنج را آب کش می‌کنم و شبت را هنگام دم گذاشتن لابلای برنج میریزم برای ته دیگ هم نان استفاده می‌کنم برنج که دم کشید و آن را در دیس کشیدم یک قاشق آب مرغ را روی برنج میدم و بعد کمی‌ از پلو را هم زعفرانی می‌کنم و روی دیس می‌کشم.


نکته اگر از باقالی خشک استفاده می‌کنید حتما آن را نیم پزع کنید و برای لابلای برنج هم بهتر است از شبت خشک استفاده کنید چون طعم بهتری به غذای شما میدهد اگر هم وقت داشتید یه کوچولو مرغ را سرخ کنید غذای شما دلچسب تر میشود.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر